پنجشنبه 9 فروردین 1403      



مختصری درباره ما

شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس از شرکت های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس می باشد که اجرای یک واحد متانول در منطقه عسلویه - فاز 2 با ظرفیت 1.650.000 تن تولید محصول در یک سال را برعهده دارد.

این شرکت به منظور مدیریت بر اجرای طرح مذکور طی قراردادی مدیریت پیمان (MC) طرح را در سال 1393به شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی واگذار نموده است.

img02

متانول

متانول، ساده ترین الکل با فرمول شیمیایی CH3OH است. این مایع بی رنگ، شفاف و قابل حل در آب، عمدتاً از گاز طبیعی تولید شده و در صنایع مختلف شیمیایی، پتروشیمیایی و انرژی کاربرد دارد

img14

کاربرد متانول در صنعت

بیشترین استفاده متانول،به عنوان ماده اولیه در جهت تولید سایر محصولات شیمیایی می باشد و دامنه وسیع کاربرد این محصول آن را به یک محصول استراتژیک بدل ساخته که تغییرات قیمت آن منجر به تغییر قیمت طیف وسیعی از محصولات می شود. در حال حاضر بیشترین مصرف متانول در تولید فرمالدئید می باشد که این ماده نیز در مرحله بعدی می تواند در صنعت چسب، رنگ، مواد منفجره، پارچه مصنوعی، تخته سه لا و غیره مورد استفاده قرار گیرد. پس از فرمالدئید، استیک اسید و MTBE دیگر محصولاتی هستند که تولید آنها بیشترین سهم در مصرف متانول را دارا می باشد.

Rss
اخبار داخلی
نقشه ی دفتر تهران برای تعویض نقشه کلیک کنید